آخرین اخبار
کد مطلب: 125492
بعد از پهلوي چه کرديم
ايران از لحاظ امنيتي جزو کشور هاي اول جهان است/ تامين امنيت صددرصدي بيش از 8000 کيلومتر مرزهاي آبي و خاکي توسط نيروهاي نظامي و امنيتي کشور
تاریخ انتشار : 1396/11/16 10:32:51
نمایش : 1511
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه بيش از 8000 کيلومتر مرزهاي ابي و خاکي کشور از امنيت بالايي برخوردار هستند اظهارداشت: کشور ما به دليل دارا بودن از مرزهاي خاکي و آبي که وسعت هر دو اين مرزها به بيش از 8000 کيلومتر مي رسد به ياري نيروهاي نظامي و امنيتي کشور از امنيت بسيار بالا و قابل توجهي برخوردار است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از راه دانا؛ در نظر دارد در چهلمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي، به برخي دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران در سال هاي پس از پهلوي اشاره داشته باشد. در اين مطلب عضو کميسيون امنيت ملي مجلس امنيتي را روايت مي کند که تا پيش از سال 57 و در نظام شاهنشاهي، بارها و بارها بخش هاي مختلفي از کشور به بيگانگان واگذار و يا در نمونه اي آشکار حق کاپيتولاسيون را به شهروندان آمريکايي داده مي شد. اما امروز نه تنها ايران امنيت خود بلکه امنيت ساير کشورهاي همسايه و منطقه خاورميانه را نيز تامين کرده است.

 

ولي‌الله نانواکناري، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص دستاوردهاي امنيتي انقلاب براي کشور اظهارداشت: يکي از بزرگترين دستاوردهاي انقلاب براي ايران هشت سال دفاع مقدس در جنگ نابرابر ميان ايران و عراق بوده است؛ در اين جنگ ايران نه تنها با کشور عراق بلکه با هشتاد کشور که به طور رسمي و غير رسمي عراق را پيتيباني مي کردند درگير بوده است.

 

وي ادامه داد: ملت غيور ايران در طول هشت سال دفاع مقدس در يک جنگ نابرابر با هشتاد کشور به صورت رسمي و غير رسمي درگير بوده است که در هيچ کجاي دنيا چنين موردي پيدا نمي شود يک کشوري که تازه در آن انقلاب شده و هنوز قواي نظامي آنچناني ندارد بتواند هشت سال با تمام ابر قدرت هاي دنيا در تقابل باشد و از کشور خود دفاع کند.

 

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه بيش از 8000 کيلومتر مرزهاي ابي و خاکي کشور از امنيت بالايي برخوردار هستند اظهارداشت: کشور ما به دليل دارا بودن از مرزهاي خاکي و آبي که وسعت هر دو اين مرزها به بيش از 8000 کيلومتر مي رسد به ياري نيروهاي نظامي و امنيتي کشور از امنيت بسيار بالا و قابل توجهي برخوردار است .

 

نانواکناري بر همين اساس اضافه کرد: تامين امنيت 8000 کيلومتر مرز در کشور امر ساده اي نيست چرا که تمام نيروهاي امنيتي و نظامي جمهوري اسلامي به صورت شبانه روزي و مداوم در حال رصد مرزهاي آبي و خاکي کشور هستند تا هيچ تهديدي متوجه کشور نشود.

 

وي با بيان اينکه ايران جزو کشور هاي برتر جهان در حوزه امنيتي داخلي و خارجي مي باشد خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه کشور ايران به دليل حساسيت هايي که در منطقه دارد و بسياري از کشور هاي غربي درصدد براندازي اين کشور هستند؛ اما ايران در حوزه امنيت داخلي و خارجي جزو کشور هاي برتر و مقام اول در حوزه امنيتي است.

 

انتهاي پيام/

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس